bloggers

Sunday, November 27, 2011

Muzium Negara-Planetarium





assalamualaikumsalam sejahtera...haha...seronok lah sangat,bukan apa saya muhammad alfath amran,hmmm memang suka merapu..huhu tak ada lah nak gurau-gurau je.saya saje jerw lah nak kongsi pengalaman, tengah hari tadi mak saya ajak pergi muzium dan planetarium.walaupun dah enta kali ke berapa pergi muzium dan planetarium uwh... inilah kali pertama saya meng...meng...meng apa ehh.... mcm fell arr pergi muzium uwh..haha tahun lepas lawatan asrama pergi muzium pun wat tak tahu jerw maklumlah lawatan.dari galeri A sampai D kami pergi taw.. seronok pula adik aku menghayati sejarah tanah melayu uwh..hahaha... then lepas uwh pergi lah pameran kapal karam,semua kapal yang pernah karam dekat selat Melaka uwh semua bawa tembikar pinggang mangkuk,sebab uwh dia tanyang pinggang mangkuk.huhu.

Dah puas jelajah satu muzium uwh...naik lah jambatan that crossing the road uwh pergi planetarium..disebabkan nama dia planetarium soo memang tinggi semput kami naik tangga.maklum lah nak cepat2 sebab waktu uwh dah pukul 4.25 last waktu masuk nya pukul 4.30.sempat,sempat.masuk lah planetarium uwh...FUHHHH macam tadika ramai budak sekolah huru hara KL.lawat punya lawat masuk lah pameran cam angkasawan uwh.. I like soooo much..hahaha...mls nak cerita panjang2 apa ada.then nampak lah pulak satu lift nie..apa lagi naik arr..naik ke balai cerap..fuhh semangat lah ann teropong uwh.satu KL teropong..teropong punya teropong jagung lah kejap sebab nampak ISTANA baru uwh..besar lah jugak.haha..then kami kena halau ngan guard dia kate dh nk tutup...hahah so tak reti2 nak balik.....