bloggers

Saturday, December 31, 2011

kritik!mengkritik!debat!





assalamualaikum.ok kali ni aku akan tulis post yang serius yerw,jadi benda serius-serius ni panjang lebar lah sikit.tengok tajuk dah tahu macam something wrong jerw kan! selalu nya aku akan tulis cerita fasal aku,aku pergi maner,semua larh kali nie lain sikit*ok back to the point*.

semalam ada larh sowang manusia nie, aku ingat bagus sangat lah kan.dia kata aku ni tak boleh $%^&*# *bukan yang tak senonoh eh*,pergh dgn yakin nya dia kata aku uwh,ok aku terima,then aku nak dengar penjelasan dia kenapa mengapa? dia tak jawab mula2 uwh,DIA TUKAR TOPIK...perghhhhh...dia cakap kalau next year dia masih lagi ada #$$%^ dia nak buat macam2,he ek leh,masih kaw ada pun apa yang menjadi pun aku tak tahu,makin rosak jahanam adalah!!haaa ini ada satu peringatan untuk kowang, kowang tahu tak apa maksud HORMAT? kowang tahu? aku yakin ramai tak tahu! apa yang diorang tahu, "aku nie senior kenalah hormat",dan sama waktu dengan nya lah kan...for me that itu bukan maksud hormat!bukan! jangan fikir kita nie senior then ada owang bawah umo dari kita yang dianggap tak berapa nak open minded bila tegur kita,maksudnya macam mengkritik kita,fuhmmm terus kita melenting!kita marah!tak puas hari! kita fikir dia junior! jangan rasa TERGUGAT sangat lah kan.kita kena ingat kita nie tak sebagus mana pun! kalau itu dikatakan HORMAT? makan kita bukan open minded..tapi kita closed minded and very2 closed!..owang yang hebat adalah orang yang menerima kritikan! lepas uwh dia nak ckp kita nie orang melayu kena berlapis semua lahkalau nak cakap dengan owang lebih tua!face to face!....wooo.. aku pernah buat surat nyatakan apa dan apa yang aku tak puas hati....dan surat itu patutnya dibaca oleh owang tertentu......bukan kah itu cukup dinamakan face to face! tak kan aku nak jumpa sorang2...sedangkan aku diberi peluang waktu uwh! jangan mempertikai kan peluang yang kita beri kepadaorang!

perghhh...lagi satu hamba Allah turw juga semalam,pergh nak berbicara fasal politik dengan aku aku lebih tepat DEBAT....haha I like...mula2 aku ingat bagus sangat lah kan! memey bagus pun*mengutuk*...ingat dia tahu sangat lah kan...setakat kaw tahu apa yang keluar dekat surat akhbar,berita yang entah betul entah tidak uwh,jangan nak percaya sangat lah kan! last aku tanya adakah @#$%^*nama owang uwh* pernah membaca kemudian mengkaji menilai dan sebagai nya,,,dia jawab TIDAK...kalau kaw tak buad semua uwh jangan nak jadi macam bagus lah kan.setakat tengok benda uwh jerw....eh aku bace semua taw....pesanan nie,kalau kowang nak minat politik nie,kowang kena baca kena klaji dari semua pihak!...hahaha...dia cakap aku bukan seorang Pemimpin.dengan yakinnya dia cakap.aku ingat bagus sangat lah kan dia,tengok2 bila aku tanya benda nie kenapa aku tak boleh semua,dia mengelak jerw...aku tanya nie nak cerita pasal lain....mula2 tanya aku siapa pemimpim yang aku suka..aku jawab...dia tanya lagi apa yang paling sukar yg pernah dia buat! sebab aku tahu aku jawab...aku ingat dia tahu sangat lah kan bila aku tanya balik dia apa?dia tak jawab pun.....bagus sangat lah sikap kepimpinan kaw uwh...yang hancur sana sini....pemimpin owang kearah betul tapi nahhh..kaw buat silap depan mata...then nak cover....ngokkkkk...

ok sekarang masa membela diri...mungkin ramai diantara kowang cakap aku nie KERAS KEPALA...semua nak ikut cakap AKU!...Semua aku nak menang!... i think siapa cakap aku macam turw sowiey,,,kaw tak kenal who I am!. aku nak tanya lah kan owang yang kata aku keras kepala uwh? adakah dia tahu beza keras kepala dengan berpendirian tetap? aku rase kaw tak tahu pun apa itu keras kepala?yang kaw tahu keras kepala tak dengar cakap kaw!memberontak cakap kaw!....siku lah.kemudia owang yang mungkin cakap aku nie ego kuat,woooooooo. Iwant to ask U....apa yang aku ego hingga menyebabkan keburukan macam kaw buat?apa apa apa?hahaha...aku rase lah kan kaw yang ego tinggi?berlagak kaw tahu semua! padahal nothing...satu pun kaw tak tahu sebab ego kaw yang tinggi uwh tak boleh buat apa-apa2.aku rase kalau sesiapa yang rase diri dia Tergugat uwh..nak mengritik aku,sila kenal aku dulu...siapa aku?apa aku buat?dan bagaimana aku buat? dah kaji semua baru kaw kritik! ada faham...I think kaw tak kenal aku lah siapa.kaw tak kenal!...hmmm lagi satu nak bagi pesanan kat kowang yang tengah baca dari awal sampai akhir nie....berbeza owang yang nak menang dan tak nak kalah dengan owang yang mencari kebenaran dan tidak menerima kebenaran uwh! berbeza sangat2...kaw bukak lah kamus dewan yang bajet kaw bukak uwh,transalete satu satu!

sebenarnya lagi panjang cerita aku nie...tapi aku malas nak tulis panjang2,before kita nak mengritik owang uwh,kritik diri sendiri dulu baru kritik owang! ishy kalau sesiapa nak tahu cerita lah kan,nak mintak pengajaran kerw,,,bagi tahu aku,,jumpe aku...nanti aku cerita!....aku harap kowang faham lah apa yang aku tulis dekat atas uwh....hahaha jadikan renungkan slm...

and aku rase kaw yang sebenarnya bukan seorang pemimpin yang hebat!sebab segala nya telah terbukti!

sebenarnya aku pun tak suka apa yang aku post nie!....sebab ngah marah annn...sabar jerw lah